29 June 2007

Van Baalen: dreiging Taliban in Nederland

Hans van Baalen bericht vanuit de kliniek over onze missie in Afghanistan, NOVA 28 juni 2007.




UPDATE: tweede foto, waarin Van Baalen stelt dat we in hoofdzaak in Afghanistan zitten om te voorkomen dat de Taliban en al Qaida naar Nederland komen, is op mysterieuze wijze verdwenen. Hier heb ik hem teruggevonden. Nog mysterieuzer is dat de link naar 'NOVA 28 juni 2007' verwijderd is - en niet door mij! Hier kunt u de uitzending terugzien.

UPDATE 2007: alles dat hier over op het internet stond is verdwenen. Afbeelding had ik nog opgeslagen, dus teruggezet.

5 comments:

  1. VAN BAALEN VANUIT DE KLINIEK...

    u kunt er nog zozeer van baalen
    met onze missie is niks mis
    dat weet ik omdat dat zo is
    ik heb toevallig mijn kanalen

    en stel geen vragen want zo is 't
    of bent u soms ook terrorist

    ReplyDelete
  2. Je kunt je afvragen wie de terrorist zal wezen
    wanneer Van Baalen met Olmert ligt te kezen.

    ReplyDelete
  3. Dat is voor mij toch wel nieuw, het argument dat 'we' in Afghanistan zitten zodat de Taliban niet HIER naartoe komen. Dat is dus de 'hoofdzaak'. Ellian schreef zoiets ook al in een recente column in Elsevier: "De strijd voor vrijheid en veiligheid in Afghanistan is van wezenlijk belang voor onze veiligheid." Niet verlengen van de missie daar is dus een gevaar voor de binnenlandse veiligheid. Dat wordt nog een leuk debat.

    ReplyDelete
  4. http://www.radionetherlands.nl/currentaffairs/afg-ned070711

    "People have now become a little bit more sceptical about the strategies that the government presents to them because they have seen how what has been earlier sold as a reconstruction mission was in fact not. If you are fighting a war on terror then we should be honest about it. "And then the government runs into problems because it denies it is solely about terrorism. It wants to sell the mission as a reconstruction mission. So there we run into the problem that democracy often runs into, that whatever is being sold sometimes turns out to be propaganda instead of the truth of what we are doing."

    ReplyDelete
  5. Bedankt voor de link. Nederlanders zijn denk ik inderdaad wat 'pascifistischer' ingesteld. Of eigenlijk pragmatischer, want ik denk niet dat er zoveel mensen tegen oorlog zijn. Natuurlijk wel voor de vorm. Voor de vorm is iedereen tegen de oorlog en voor de vrede.
    Toevallig gisteren een bericht in de krant, dat er sprake zou zijn van een missie naar Darfur. En wat moeten we daar dan weer gaan doen: 'wederopbouwen'? Ben benieuwd. Ik denk dat er veel weerstanden zullen zijn. En die worden dan weer bewerkt met het idee dat wij 'die arme mensen' anders laten stikken. Net als de arme Irakezen en de arme Afghanen. Maar ik kan me niet herinneren dat er ergens ooit een oorlog is gevoerd om 'arme mensen' te helpen. En dat klopt, want stel maar eens voor om een 'wederopbouwmissie' in Palestina te gaan uitvoeren.

    ReplyDelete