11 May 2007

WAR - Spirit

Schreef ik net elders dat macht & geld (politiek & commercie) alles wat oorspronkelijk (uit de onderklasse ontstaan) is kapotmaakt, heb ik hier een voorbeeld waarbij dat niet geval was. Andere tijden.



Eric Burdon was een mijnwerker uit Newcastle, en de band War bestaat uit brothers from the hood. Ze staan daar echt te performen voor hun plezier en liefde voor de muziek - niet als een job of middel om, opgepimpt en modieus gekleed door een platenmaatschappij of Versace, veel geld mee te verdienen.

Hierna komt het nummer 'Love is all Around'.

2 comments:

  1. Mooie muziek, andere tijden inderdaad. Kan enorm genieten van muziek uit eind jaren 60 en begin jaren 70. Maar er moeten toch ook wel voorbeelden uit deze tijd te bedenken zijn?

    Arctic Monkeys, kwajongens uit een Engelse industriestad. Kaarten in hun harde nummers onder andere maatschappelijke problemen aan. Nu wel commercieel met mooie clips enzo, maar het klinkt en toont nog steeds heel puur.

    Over prostitutie: http://www.youtube.com/watch?v=lauKSyePq2w

    ReplyDelete
  2. Natuurlijk zijn er ook nieuwe voorbeelden van goede muziek te vinden Ernst-Jan, maar vergeef me, ik ben 47 jaar, ik ben niet meer zo up to date.

    Kan ik wat verzinnen, Arctic Monkeys leuk, Greenday, of is dat alweer van 'vroegah'? :) Eninem vind ik ook goed. Zelfs Pink kan ik waarderen (of is dat weer hardstikke fout?) Soms zie ik bands, bijvoorbeeld laatst op Pinkpop TV die ik heel erg leuk vind maar ben ik te lui om de naam even op te schrijven.

    ReplyDelete