15 February 2012

Rutte: meldpunt richt geen schade aan

Premier Rutte gelooft niet dat het PVV-meldpunt over Midden- en Oost-Europeanen bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet. (ND 14.02.2012)


Hey Mark. Kerel. Wat dacht je van een Meldpunt Zuid-Afrikanen. Joh. Of een Meldpunt Israëliers. Snap je? Kun je groot mee worden.


UPDATE -- NRC 15.02.2012:

Premier Mark Rutte weigerde opnieuw afstand te nemen van het PVV-meldpunt voor Midden- en Oost-Europeanen. 'Ich habe es nicht gewußt' ‘De specifieke actie van de website komt niet van mij,’ zegt hij bij een espresso. ‘Ik ga niet elke actie van een politieke partij becommentariëren.’ En wat als de PVV een meldpunt voor luie negers had geopend? ‘Ach,’ zegt de premier. 'Wir machen die Neger platt' ‘Dan had ik hetzelfde gedaan. Ik ga niet bij elk stuk rood vlees dat Wilders naar de Kamer stuurt reageren.’ Hij neemt een slokje espresso. ‘Laten we het niet te groot maken.’ Eurocommissaris Neelie Kroes stelt voor om een meldpunt voor blondjes te openen. ‘Ik vind het prima,’ zegt Rutte. ‘Van mij mag iedereen een meldpunt krijgen.’ Het was een grap. ‘Dan moet er ook een meldpunt komen voor eurocommissarissen met flauwe grappen.’

Tien ambassadeurs van Oost-Europese landen in Nederland hebben in een open brief hun zorgen geuit over het door de PVV in het leven geroepen meldpunt voor Midden- en Oost-Europeanen. ‘Ik heb deze tien ambassadeurs meteen aangemeld,’ zegt premier Mark Rutte. 'Sie sind eine Plage' ‘Ze bezorgen mij niets dan overlast.’ Kan hij een voorbeeld noemen? ‘Ik kan wel tien voorbeelden noemen,’ antwoordt de premier. ‘Ik moet Kamervragen beantwoorden, ik moet uitleg geven aan buitenlandse collega’s en ik moet Geert Wilders te vriend houden.’

1 comment:

  1. Of gewoon meedenken met Wilders en onze criminaliteit.

    ReplyDelete