26 February 2012

Kwaad bloed

Ik heb zojuist gekeken naar het VPRO-themaprogramma Kwaad bloed. Dat vond ik heel indringend. En ik was blij dat de slachtoffers van het overheidsbeleid ook eens hun zegje mochten doen, in plaats van de daders, de zelfingenomen politici met hun glimmende koppen, die zó wereldvreemd zijn dat ze niet eens weten wat een halfje wit kost.

Waar ik kwaad bloed van kreeg waren de reacties van Twitteraars tijdens de uitzending, en het totale gebrek aan empathie, het niet willen weten, of plat trappen naar beneden. Let ook op de beroepen die ik er hier en daar bij heb gezet.


Joost Beerling @luisternou
Ontluisterend. #vpro oi oi wat een boosheid en frustratie en vooral wat weinig zelfreflectie en zelfkritiek. Mooie tv.


Janiek @Niekja
Allemaal boze mensen op de #vpro Ik houd niet zo van zieltjes onder armen #komopmensen!


Doenja @Doenja
Wat zijn mensen toch verbitterd. Word ik naar van #kwaadbloed #vpro


Josine Quist @JosineQuist
Mede-eigenaar van een communicatieadviesbureau
Mevrouw moet naar de voedselbank, want heeft geen werk door depressie. Toch zit ze er (qua huis) rianter bij dan ik.... #vpro.


Sander Bax @sanderbax
Universitair docent literatuurwetenschap en cultuurgeschiedenis
Dat #thema programma van de #vpro overtuigt me niet van een falende overheid, wel van een grote potentiële klantenkring voor psychologen.


Josine Quist @JosineQuist
Mede-eigenaar van een communicatieadviesbureau
Ik zit me te ergeren aan het programma op de #vpro. Als je tijd hebt om 10 supermarkten af te fietsen voor koopjes, kan je ook werken toch?


Geertruid van Oppen @burovanoppen
Kwaliteitsfunctionaris bij een zorginstelling voor ouderen, coach en trainer persoonlijke ontwikkeling
Liedje van ooit, DoeMaar: 'er zit een knop de teevee...' Als het je niet bevalt wat je ziet, dan zet je 'm toch gewoon uit?! #NSF #VPRO


Marjo Frenk @marjofrenk
Wethouder Zorg, welzijn, maatschappelijke opvang, cultuur en asielbeleid voor Groenlinks Tilburg
Pfff, individueel allemaal treurig maar analytisch -10.slechte beurt #VPRO . #kwaadbloed Ik ben afgehaakt.


Ernest @superernie
Buitenlandredacteur NOS Netherlands Public News Foreign News Desk
Sodeju, deprimerende boel bij de #vpro #kwaadbloed. Dat trek ik niet de hele avond. (Wat zijn die mensen slecht uitgelicht trouwens.)


Lex van Straten @Net_Arts
Thoraxradioloog
#manmanman sterf, klagende mensen #kwaadbloed #VPRO


>

1 comment:

  1. In plaats van onzinnig twitteren hadden de twitteraars beter kunnen kijken en luisteren! Precies deze onverschilligheid en niet kunnen waarnemen, veroorzaakt de betreffende uitglijders. Opvallend dat velen van hen ook aangaven zelf voor deze overheid te werken of deze te willen adviseren.

    ReplyDelete