21 September 2010

Het Christenen voor Israël brainwash-programma voor basisscholen

'Veel moslims vinden het niet erg wanneer er kinderen sterven' (zie antwoord 2)

De extremisten van Christenen voor Israël opereren tegenwoordig ook al op basisscholen, onder de naam Tov!club, waar zij gratis 'presentaties' houden en 'lespakketten' leveren. Daarin wordt de kinderen een oor aangenaaid over Israël, de geschiedenis van de joden, Palestijnen, en de Bezette Gebieden. Die niet bestaan, volgens CvI.

Maar zo Tov! is die club niet. Het zet Palestijnen weg als leugenaars, het Palestijnse volk bestaat niet, en een Palestijns vluchtelingenprobleem al helemaal niet, dat inmiddels het oudste ter wereld is. Nee, pas toen de Engelsen in 1923 van het grondgebied het Mandaat Palestina maakten, kwamen er volgens Christenen voor Israël ineens joden en Arabieren wonen. Daarvoor woonde er blijkbaar niemand. Dat moeten de Christenen voor Israël wel blijven volhouden, anders ondermijnt dat hun propaganda.

De mijns inziens sektarische indoctrinatie van Christenen voor Israël van jonge kinderen tart elke beschrijving. Men beweert bijvoorbeeld dat de wijze waarop Yasser Arafat zijn sjaal drapeerde aantoont "dat hij van plan was heel Israël te veroveren":



Over dat de Palestijnen inmiddels al meer dan 80% van het aan hun toegezegde land hebben ingeleverd hebben geen woord. (info)



De kinderen worden door Tov!club ook geïndoctrineerd met o.a. de volgende leugens:

- "De Westelijke Jordaanoever is een gebied in Israël";
- Dat "veel moslims" vinden "dat het niet erg is als er kinderen sterven" in de "strijd met Israël";
- Dat Hamas voor de Gaza-oorlog het bestand 'niet heeft verlengd' i.p.v. dat Israël het bestand heeft geschonden;
- Dat Israël niet tegen de burgers van Gaza vecht;
- De raketten uit Gaza "doden en verwonden veel mensen in Israel";
- Dat een economische blokkade (levensmiddelen, bouwmaterialen, etc.) niet aan de orde is;
- Dat Israël niets en niemand bezet omdat er geen Palestijnse staat is;
- Dat Hamas soms vluchtende burgers "expres richting de gevechten" stuurt om medelijden op te wekken;
- "de meeste Pastijnse doden [zijn] geen burgers, maar strijders van de Hamas";
- Dat Christenen voor Israël dat alles "verschrikkelijk" vinden.

Maar ten tijde van het bloedbad in Gaza schreef CvI op haar website dat men hoopte dat Israël flink zou doorpakken deze keer. De Israëli's deden namelijk God's werk, en Allah en zijn misleide kudde zou verslagen worden. Aantallen slachtoffers, en het aantal Israëlische raketten op Gaza, wordt natuurlijk weer niet vermeldt op de website van de Tov Club.

Het is vreselijk dat de extremisten van Christenen voor Israël met hun leugens ongestrafd toegang krijgen tot onze kinderen. Ze al zo jong leren haten. Met christelijkheid heeft dat helemaal niets te maken. Ik roep iedere ouder op om hiertegen in actie te komen.

18 comments:

  1. gelijk u heeft volkommen gelijk

    ReplyDelete
  2. geloof is altijd synoniem aan geweld!

    ReplyDelete
  3. God bestaat niet

    ReplyDelete
  4. Dat de Joden Jezus indirect aan de Romeinen hebben overgeleverd, vergeten we gemakshalve maar even.

    ReplyDelete
  5. Wat maakt het nou uit of ze je zus aan de romeinen hebben uitgeleverd? Bovendien was je zus zelf ook joods.
    Ik zou overigens zelf ook met heel veel plezier een batterij van dat soort jomanda's aan het kruis nagelen.

    Maar ik neem toch wel aan dat dit soort praktijken alleen op strenge refo scholen plaatsvindt waar de kinderbreintjes allang met het heilige licht zijn uitgehardt?

    ReplyDelete
  6. Je zus en Je moederSunday, 26 September, 2010

    Geloof redt!

    ReplyDelete
  7. Wist niet dat Henk & Ingrid het non religieuze doch cultureel bepaalde fenomeen cliterodectomie konden spellen. Dat is er dus ééntje voor de wakkerpedia.
    Als we er even van uit gaan dat dat paradijs niet bestaat kunnen we dat stukje dus rustig schrappen en als we ISLAM!!!!!!!!!!!!! dan ook nog even weglaten of vervangen door Heer komen we al heel snel bij de natte droom van de gemiddelde SGPer.

    ReplyDelete
  8. Geert is ook voor Israël!!


    Maar de PVV is dan ook opgericht met medewerking van de Israëlische ambassade.

    ReplyDelete
  9. Ik zou eerst de Bijbel eens gaan lezen......

    Als ik zo de reacties lees heeft niemand zich letterlijk verdiept in het evangelie. Voor mij heeft geloof een meerwaarde welke ik een ieder kan aanraden. Niet dat het moet maar omdat het mij wel wat doet. Zelf ben ik van mening dat een ieder dus ook ik (Christen) fouten maak.

    Voor een ieder: kijk eerst eens naar je zelf voordat je een ander ergens op aankijkt. Dus ook ikke...

    ReplyDelete
  10. Beste mensen, het woord 'jood' komt in dit log niet eens voor, dus reacties die over joden gaan slaat helemaal nergens op.

    Hoe goed of hoe slecht een geloof is, daar oordelen alleen zeloten over, en heeft ook weer niets met mijn onderwerp te maken.

    Reacties met dat bepaalde mensen uitgeroeid moeten worden verwijder ik zonder commentaar.

    Aan de bijbellezer: 'kijk eerst naar jezelf' is een uitstekende dooddoener om zaken die fout zijn in stand te houden. Dus haal die balk uit je oog. Wanneer jij van mening bent dat Christenen voor Israël 'een fout' maakt: wat ga jij daar aan doen?

    Overigens kan ik je aanraden om eens niet de bijbel te lezen, want dat geeft de werkelijkheid meerwaarde.

    ReplyDelete
  11. Ik lees zowel op deze blog als de tov-site geen bronnen, dus waarom zou ik één van de stukken moeten geloven?

    ReplyDelete
  12. Ja, er staat natuurlijk een link naar het Volkskrant artikel, maar staat daar een link naar bronnen? 'Volgens de VN' komt er het dichtst in de buurt. Bovendien staan daar een hoop subjectieve redenaties in. "Aangezien ..., konden de Palestijnen een dergelijke verdeling en de daaraan gepaard gaande verdrijving onmogelijk accepteren." Daar hoort toch een "vind ik" bij te staan. Het is gewoon een opiniestuk.

    ReplyDelete
  13. Als hoeveel deskundigen iets vinden is het geen opinie meer volgens jou?
    Kijk, het is heel gratuit om vaag te roepen 'het is niet waar', zonder te vermelden wat er niet waar is, en dan moet ik zeker met de stapels bewijzen en kasten vol archieven aankomen om jou te bevredigen. Nee, dat doe ik dus niet. Ik heb wel wat beters te doen.

    ReplyDelete
  14. Dit gaat over Evangelicale sekten.

    Vrijzinnige Protestanten zijn merendeels links en anti-Israël, terwijl conservatieve rooms-katholieken en conservatieve oosters-orthodoxen meestal aan de kant van de Palestijnen staan. Onder de Palestijnen is een grote christelijke minderheid.

    Als christen zeg ik: dit is inderdaad een brainwash-programma. Het is iets van na 1960, dat kerkgenootschappen in evangelicale hoek uit de Verenigde Staten zo totaal achter het Zionisme staan..... Onbegrijpelijk in feite, want in Israël kunnen christenen niet zomaar binnenkomen en mogen zij niet huwen....

    ReplyDelete
  15. [van nu af aan verwijder ik ook off topic reacties - dit is geen therapeutisch centrum]

    "Onder de Palestijnen is een grote christelijke minderheid."
    Onder de Israeli's ook. Sterker nog, er wonen verhoudingsgewijs veel meer christenen in de Palestijnse gebieden dan in Israël.

    Ik schrijf hier wel meer over dat christenzionisme. volgens mij is het schuldgevoel.

    ReplyDelete
  16. Kijk Sonja, zoals de site aangeeft nummer 2. Hoort trouwens 'tegen Israel' te staan, maar zij leren dat én dus is het waar. Als het waar is kan het onmogelijk brainwashing zijn.

    Voorbeeld. Zoek eens een willekeurig forum op waar moslims zijn en vraag, wat vinden jullie van Israel.

    Succes.

    ReplyDelete
  17. En nu moet ik dus volgens jou meningen voor waar gaan aannemen? Grappig... Ben je wel vaker in de war?

    ReplyDelete