7 April 2010

'Radicaliserende eenlingen'

We hoeven nergens bang voor te zijn hoor, alleen zouden er wel eens "radicaliserende eenlingen" een aanslag kunnen plegen, zo meldt het staatspropagandabureau (ANP) op deze prachtige lentemorgen. De Volkskrant bericht dat het te maken heeft met de "mogelijk grote politieke machtsverschuivingen ... in combinatie met de mate waarin het islamdebat gepolariseerd is". Maar wat of hoe en van wie is volgens een woordvoerder van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) niet te zeggen. Maar we mogen niets uitsluiten.



"12 blikken bruine bonen" schrijf ik op mijn boodschappenlijstje, en: "3 x kaarsen, 10x lucifers, jodium, 1 deodorant". Want je weet het maar nooit.

In de Volkskrant staat dat het iets met moslims te maken heeft. Maar ik ken geen radicale moslim. Ik SMS even mijn buurvrouw Fatima, met wie ik elke vrijdagmiddag ga zwemmen. Die is moslim, dus die moet er meer van weten.

    KEN JIJ EEN RADICALISERENDE EENLING IN NL

Ik hoefde niet lang te wachten op haar antwoord:

    GEERT WILDERS

No comments:

Post a Comment