28 December 2009

Yochanan Visser en zijn feitjes (2)

Het kon niet uitblijven, de kolonist/bouwvakker die met zijn familie op van Palestijnen gestolen land woont is het niet met mijn kritiek op zijn hasbara eens, en 'bewijst' dat ik ongelijk heb door te schrijven dat het allemaal niet waar is wat ik schrijf - zonder bronvermeldingen natuurlijk.

Let vooral op het bekende taalgebruik van de hasbara-horde waartoe Yochanan Visser als crimineel behoort
1. "kruistocht" - in de titel al. Dat suggereert dus dat ik een christen ben die met genocidaal geweld joden en moslims wil uitroeien. Maar ik kan u verzekeren: ik ben atheïst en ik dien in geen leger.
2. "fanatisme", "fanatici" - ach, de een heeft een weblog over parkieten en de ander over politiek. Met fanatisme heeft dat niets te maken. Ik denk wel met enthousiasme, zoals ik dat voel voor bijv. internationaal recht.
3. "golf van haat" - toe maar. Ik, in mijn eentje, een "lobby", met "een golf van haat"? Nonsens dus.
4. "hysterische hetze"
5. "rode waas voor de ogen", etcetera.
Je gaat bijna denken dat Yochanan Visser misschien wel een beetje overdrijft om zijn critici te demoniseren en zijn bezettingsideologie te legitimeren. Enfin, een historisch bekende methode.

Maar het grootste hiaat in Vissers doorzichtige logje is wederom dat het besproken dorpje El Khader door de Israëli's, en door Yochanan Visser en zijn dorpsgenoten in Efrat, bezet wordt. De hoofdzaak dus. Dat je op gestolen land woont is één ding, maar dat je vervolgens gaat beweren dat je zo'n goed contact hebt met degenen die je bezet ruikt naar NSB, bij wijze van spreken.
Hier enkele links naar feiten over het Palestijnse dorp El Khader die aantonen dat Yochanan Visser, die beweert dat de kolonisten zo'n goed contact hebben met degenen die ze bezetten, geen feiten geeft, maar aperte leugens verspreidt:
Destroying the livelihoods of Al-Khader Villagers (cache)
Wikipedia: Al-Hamadiyya Mosque
Mosque near Bethlehem burned down by Israeli settlers
Jerusalem Post: "Rally planned to prevent outpost home demolition"
The False Hope of the Geneva Accord (zie foto)
Palestinians, Israelis and Internationals `armed` with grapes arrested and beaten near Bethlehem
Al Khader family needs help rebuilding home
Al-Khader Village Protests The Wall
Army attack non-violent protest in Al Khader village near Bethlehem city
Wall slices off al-Khader's famous vineyards
Etcetera, etcetera. "Goede contacten"?

Een reageerder op DDS stelt: "Een ‘golf van haat’ is overdreven. Je artikel heeft slechts 5 reacties opgeleverd, waarvan 1 hatelijke. Dat is op geen enkele manier bruikbaar voor een conclusie. Uiteraard is DDS helemaal niet de plek om de ‘pro Palestina lobby’ te onderzoeken, die komen namelijk nauwelijks op deze site." En dat klopt, want ik werd na twee reacties permanent verbannen op het zogenaamde vrijheid-van-meningsuiting-logje. Niet hatelijk genoeg misschien, zoals de meeste andere reacties? Dus gelukkig hoef ik er daar geen tijd aan te verspillen. Niet in de laatste plaats omdat Visser zijn jammerklacht besluit met "Joden/Israeli’s zijn misdadig als ze zich volkomen legaal ophouden in plaatsen als Efrat", waarmee hij 1. zichzelf zoals hij gewoon is niet als dader maar als slachtoffer poneert, en 2. zichzelf stelt boven het internationaal recht die op alle fronten de nederzettingen, en alle landen unaniem, als zijnde illegaal hebben bestempeld. Daarnaast laat hij het zelfs na het in brand steken van een moskee door o.a. bewoners van de nederzetting waar hij woont (en: was hij er ook bij misschien?) te veroordelen. Integendeel, hij praat het goed.

No comments:

Post a Comment